Even voorstellen... Omgevingsmanager Joosje Bachman

Merel Bot 19-05-2026
30 keer bekeken 0 reacties

Hoi, ik ben Joosje! Eind vorig jaar ben ik gestart als omgevingsmanager voor de groene dijk. Het werk van een omgevingsmanager is erg divers.

Ik heb contact met bewoners, agrariërs, ondernemers en organisaties als Rijkswaterstaat, It Fryske Gea, de provincie en gemeenten. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de vergunningen van de dijkversterking, de grondverwerving, de diverse onderzoeken in aanloop naar de versterking en het verleggen van kabels en leidingen.

Werken aan de waddenzeedijk is heel bijzonder. Het landschap, de mensen die er net of al generaties lang wonen en de verschillende belangen die er spelen. Onze taak is die zo goed mogelijk mee te nemen in het project en in gesprek te gaan over wat wel of niet kan. Dan kunnen we goede afspraken maken over het ontwerp van de dijk én de uitvoering van de werkzaamheden.

Ik hoop je te ontmoeten bij de komende inloopbijeenkomsten of tijdens een keukentafelgesprek.

Afbeeldingen

 
Cookie-instellingen