Dijkversterking gaat door onder vlag Wetterskip Fryslân

19-05-2026
25 keer bekeken

Het samenwerkingsverband 1DYK is per december 2025 beëindigd. De dijkversterking gaat nu verder onder de vlag van Wetterskip Fryslân.

Vanaf 2022 communiceerden we over de dijkversterking vanuit 1DYK. De dijk is namelijk van ons allemaal. Samen met provincie Fryslân, Rijkswaterstaat, gemeente Waadhoeke en Noardeast-Fryslân en vertegenwoordigers van landbouw en terrein Beherende Organisaties keken we hoe we kansen en initiatieven die nog geen plek hadden gekregen in het voorkeursalternatief verder uit konden werken in gebiedsprocessen. Samen hebben we een lijst opgesteld met concrete en kansrijke maatregelen. Over deze maatregelen vindt nu gezamenlijke afstemming plaats tussen de gebiedspartijen en programma’s, waaronder het Fries Programma Waddenkust.

Wat verandert er?

De informatie over de dijkversterking blijf je via deze nieuwsbrief en de website ontvangen. De look & feel is aangepast en ook het webadres is gewijzigd. Vanaf nu kun je naar www.waddenzeekust.frl gaan.

Afbeeldingen

 
Cookie-instellingen